נעים להכיר

גן פורח של קולקציות בדים מופלאות | שכטר בדים

2017 December 27 | 0 תגובות

שכטר בדים – כאוהבי עיצוב עד לשד עצמותינו, אנחנו ב- WALLS מחפשים כל הזמן מקומות חדשים ומעניינים לבקר בהם, להתרשם מהם, להתפעל מהם ולחוש אותם. החיפושים האלה יכולים לעיתים להרגיש כחיפוש אחר מחט בערמת שחת, אך כשהמחט הזו נמצאת – היא פנינה בוהקת. ברגע שמצאנו את המקום שתופס את עינינו, המילה ‘מיוחד’ פשוט לא מספיקה בשבילו. כך קרה לנו כמה וכמה פעמים עד היום, וכך בדיוק קרה כאשר פגשנו את הקולקציה החדשה של שכטר בדים.

שכטר הוא בית עיצוב שקיים כבר 35 שנה, כך שיודעים שם דבר או שניים על עיצוב, בלשון המעטה. כשהם יצאו בקולקציה חדשה, ידענו שאנחנו חייבים להיות שם ולראות אותה. הקולקציה, Garden In A Box, מבוטאת היטב בשמה – גן שופע, פורח ואקזוטי, בניחוח טרופי-אורבני, שמותאם בדיוק ל’קופסה’ שלנו, הבית שאנחנו כל כך אוהבים.

קולקציית Garden In A Box היא למעשה קולקציה של בדים לריפוד הבית. מדובר במבחר בדים יפהפה, שופע שילובים מפתיעים ודוגמאות מרובות, בתבניות עיצוב עדינות ואומנותיות – מומחיותו של מעצב הבית של המותג, שים אדרי – הסוחפים את המתבונן לעולמות האומנות והטבע.

שכטר

צילום – איליה מלניקוב

אדרי עצמו מקפיד להביא מידי עונה בשורה מרעננת בתחום בדי הריפוד והלבשת הבית, באמצעות ההשראה שהוא שואב כל העת מעולמות שונים.

“אני משתדל שלא לראות טרנדים ותחזיות, כיוון שזה רק מגביל את האפשרויות לטעמי”, אומר אדרי. “מאחר שהמוצרים בעולם בדי הריפוד, להבדיל מעולם האופנה, נהנים מתוחלת חיים ארוכה יותר, קולקציית בדי ריהוט צריכה להיות מעודכנת לכמה שנים ולא לעונה אחת. בקולקציה החדשה יש חזרה להשפעות קלאסיות על-זמניות ושמירה על נאיביות בתוך העושר הזה”. כך, בעבודה ארוכה שהחלה בציורי תבניות (פטרְנִים), נוצרו שבע קולקציות מרתקות על בדי כותנה, ויסקוזה ופוליאסטר – הנה ארבע מהן:

 

קולקציית אגם

מחווה לאמן יעקב אגם, האהוב על אדרי. “יעקב אגם מסמל אמנות על-זמנית תוך שימוש בטכניקות מתמטיות ליצירת עולם צורני, במעברי צבע מרתקים ובצורות גיאומטריות פשוטות היוצרות פיגורות חדשות”, מתאר המעצב. את כל זה תרגם אדרי לבדי ריפוד בהשראת גורדי שחקים, ולאריגים בשחור-לבן המזכירים את אמנות הסריגה.

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

כרית שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

 

קולקציותBrash  ואמפייר

קולקציה בהשראת השתקפויות של גורדי שחקים – עוד מוטיב אהוב על המעצב. אדרי התרכז ביצירת גרידים משובצים היוצרים עולמות חדשים בתוכם, וזאת הסיבה שהקולקציה נקראת גן בתוך קופסה – “כביכול משהו מאוד פראי אך מנגד צורני וממוסגר. הבד נוצר מראש בטכניקה הפוכה, כך שהציור נראה דרך התריסים-שלבים”.

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

שכטר כרית

צילום – איליה מלניקוב

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

 

 

קולקציית בטון-זהב 

קולקציה בהשראת האר דקו. הרעיון המרכזי בקולקציה זו היה המפגש בין חומר גלם בסיסי לבין מתכת אצילית, ואת אלו לתרגם לבדים בצורות ויטראז’ של אר דקו. “האתגר להגיע לזהב לא מנצנץ היה מייגע”, מספר אדרי, “אבל בסופו הגעתי לתוצאה מדויקת”.

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

שכטר

צילום – איליה מלניקוב

שכטר

צילום – איליה מלניקוב

 

 

קולקציית סאקורה

קולקציה בהשראת פריחת הדובדבן ביפן. “בעיצוב טקסטיל ובתרבות ביפן יש משהו שנע בין דבר מוקפד ורגוע לבין משהו מוטרף”. אדרי צייר את הבד במשך שבועות, על מנת ליצור עולם חדש, כמעין יער פיות יפני עם פרחים, פרפרים ולבבות במריחת צבע. את התוצאה העביר לבד על גריד משבצות פשוט המזוהה עם טוקיו.

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

שכטר בדים

צילום – איליה מלניקוב

שכטר

צילום – איליה מלניקוב

שכטר

צילום – איליה מלניקוב

 

כל קולקציה מתוך קבוצת הקולקציות החדשה זכתה להשקעה בלתי רגילה שבסופה מראה מיוחד במינו. אם אי פעם תהיתם עד כמה יכול להשפיע בד ריפוד על הסביבה שלו, זו ההזדמנות שלכם להבין עד כמה מדובר בפריט דומיננטי ובעל נוכחות. כל קולקציה שתבחרו היא בעלת אופי משלה ונוכחות משלה, והיא תחולל מהפך של ממש בחלל שתבחרו להציב אותה בו.

 

 

הרצל 65 תל אביב

03-6815655‏

לפייסבוק של שכטר לחצו כאן

הצטרפות לקבוצה של walls

אולי יעניין אותך גם...

תמונות לבית

כמה חיכינו: מותג התמונת לבית הנחשק באירופה מגיע לישראל

מה אתם חושבים על תמונות לבית? הם מוסיפים לנו צבע לחיים ומשדרגים כל קיר עליו הם נמצאים ואם נודה באמת, אנחנו תמיד לפוסט המלא
שולחנות סלון

סקירת קולקציה: הריהוט הסקנדינבי שכבש אותנו

כבר תקופה לא קצרה שהקהל הישראלי הולך ומתאהב בעיצוב רהיטים נורדים סקנדינבים. כשחושבים על זה, איך אפשר שלא? הם שימושיים, נוחים, רגועים, לפוסט המלא

כשהים נכנס לסלון: עבודות העיצוב של עמוס גזית

שילוב הקסם של הטבע בעיצוב ותכנון הבית הוא חלק ממגמה שנמשכת כבר לא מעט זמן. תכנון שמתחשב בתנאי הסביבה האורגניים של המקום, לפוסט המלא
Skip to content