צילום: אלעד גונן | עיצוב : איתמר לוי | תוכן : walls

המגזין

להכניס את הים אל תוך החלל | סוויטה בפרויקט אוקיאנוס

2017 August 1 | 0 תגובות

“בקו ראשון אל מי ים כחולים נישאת לה מגבוה סוויטה צחורה ולבנה… כשחף לבן הדואֶה מעל לפני הים, היא בוהקת וטובלת בנופו הכחול, אוצרת בחובה את מראותיו היפים”.

נשמע כמו חלום? זה הזמן להתעורר ולגלות את הסוויטה הנפלאה בפרויקט אוקיאנוס בהרצליה, שאותה עיצב איתמר לוי בכישרון רב.

כבר בתחילת העבודות התמודד לוי עם אתגר לא פשוט: הסוויטה שאותה התבקש לעצב בנויה בזווית של 45 מעלות, מה שמחייב מחשבה מקורית ותשומת לב מיוחדת לפרט זה לאורך כל שלבי הפרויקט. “בניסיון לתרגם את החוויה ואת המראות לכדי אדריכלות בת קיימא, תכננתי את הסוויטה תוך שימת לב לקוויה האלכסוניים”, מספר המעצב. “במקביל, ולבקשת הלקוח, הפכתי את החלל ל-Open space”.

“האתגר האמיתי היה להביא את הדירה למצב מאוזן יותר ונקי יותר”, ממשיך לוי, “ללא זוויות כהות וללא חיבורים שאינם אסתטיים. לכן פיתחתי תוכנית עבודה שדווקא מדגישה את הקו האלכסוני ואף מקצינה אותו, והופכת אותו לקו מנחה בעיצוב החלל”.

כל המערכות בדירה הוחלפו במסגרת העבודות, והיא שופצה מן היסוד. כך, הוחלף הקיר שהפריד בין הסלון לבין חדר השינה בקיר זכוכית, מה שעזר לטשטש את הזוויות הכהות ופתח את החלל.

בפינת הסלון הונחה כורסה לבנה ומעוצבת, ולצידה גוף תאורה מיוחד שרגלו הארוכה עשויה עץ חום. הזכוכיות של החלון הצופה מהסלון אל הים הפתוח, הן זכוכיות בצבע כחול-שקוף.

עוד במגזין – מעצבת פנים | מי היא, מה היא ומה תפקידה

צילום – אלעד גונן

המטבח נבנה כיחידה פתוחה הממשיכה את הסלון , עם אי שכולל דלפק ישיבה בצורת מקבילית, כדי ליצור המשך אינטגרלי לקיר שעליו הונח היחידה כולה עוצבה בהזמנה מיוחדת ונוצרה מקוריאן – חומר אקרילי הניתן לעיבוד בשלל טכניקות ויוצר מראה הומוגני, נקי ומפוסל.

צילום – אלעד גונן

צילום – אלעד גונן

בחדר השינה, הצופה על הסלון והמטבח , הוצבה מיטה זוגית גדולה, ונבנתה נישה של מדפים בסמוך לקיר הזכוכית המפריד. וילונות נעימים בצבע לבן ודלתות הזזה מזכוכית כחולה  משלימים תמונה מרגיעה, אשר מזמינה את הדיירים לשהות עוד בחדר או לצאת אל המרפסת הקטנה המשקיפה אל הים.

צילום – אלעד גונן

צילום – אלעד גונן

בצמוד לחדר השינה – מקלחת שבה מקלחון גדול עשוי כולו זכוכית שקופה ומולו ארון שירות ארוך ולבן, אשר נמתח כמעט לכל אורך הקיר . האסלה התלויה בעלת המכל הסמוי משלימה מראה נקי ואלגנטי במיוחד

צילום – אלעד גונן

הסוויטה כולה חופתה באבן Snow White המקנה לה חותָם זהה לחותם המים הבוהקים באור השמש. באבנים שובצו טקסטילים עשירים לצד קריסטלים צבעוניים בעבודת יד. להשלמת המראה כולו, הונחו במקומות שונים ברחבי הסוויטה אקססוריז בצבעי כחול, לבן וחום. “זוהי ללא ספק יצירה הרמונית השואבת את כוחה מן הטבע”, מסכם לוי.

הצטרפות לקבוצה של walls

-קרדיטים-

עיצוב פנים ותכנון אדריכלי: איתמר לוי

ריהוט: ניסו רהיטים

שיש: אבסולוטו

נגרות מטבח וחדר רחצה: רגבה

תאורה: קמחי

צילום: אלעד גונן

אולי יעניין אותך גם...

דלתות נסתרות החזיתות המטבח

בלב העיר העתיקה: שיפוץ דירת גן בירושלים

באחת מהשכונות הירושלמיות הוותיקות ממוקמת דירת גן קסומה המשלבת באופן מופלא בין העבר והעתיד. השכונה מלאה בבתים מיוחדים המשלבים בין ישן לחדש לפוסט המלא
חזיתות מטבח בעלות מאפיינים כפריים

אי אפשר להתעלם ממנו: שיפוץ בית פרטי בקיסריה

אם אי פעם חלמתם להתנתק מרחשי היום-יום ולגור בבית כפרי, חמים ומשפחתי בו תוכלו לארח משפחה וחברים באווירה מזמינה ונעימה – הבית לפוסט המלא
מטבח תעשייתי בשילוב חומרים

שכבות של זכרונות: ביתה של מעצבת פנים בקיבוץ

"הבית שלי בנוי משכבות שכבות של זכרונות", כך התחילה מעצבת הפנים יעלה צורף לספר לנו על העיצוב של הבית שלה ושל משפחתה. לפוסט המלא
Skip to content