פרויקטים אמיתיים

עיצוב (פנים) בעל שיעור קומה (אחת)

2018 February 8 | 0 תגובות

לקוחות שמבינים בתחום העבודה שלכם – האם זהו יתרון או חיסרון? יש שיגידו שמדובר בבעיה, ויש שיראו בזה אתגר מעניין, שיכול אף למתוח את גבולות היכולת. לפי התוצאות הסופיות של העבודה שביצעה מעצבת הפנים מעין גבאי ביחד עם יסמין בצ’ינסקי וזוג ‘מבין עניין’, נדמה שהיא אכן ניצלה זאת כדי למצות מהחומר שנמסר לידיה את מלוא הפוטנציאל. אנחנו ב-WALLS, כמו תמיד, מגישים לכם את התוצר הסופי, כדי שתוכלו להתרשם וליהנות.

“מדובר בדירת גג עם שני מפלסים, שגודלה כˉ120 מ”ר”, מספרת המעצבת. “השיפוץ התרכז בקומת הכניסה שבה סלון, מטבח ושלושה חדרי שינה. העבודות כללו החלפת תשתיות אינסטלציה, חשמל ומיזוג, תכנון נגרות בכל הדירה כולל המטבח, שיפוץ חדרי רחצה, החלפת אלומיניום, דלתות וחיפוי רצפה, חידוש הדק והטיח בגג ולבסוף סטיילינג. השיפוץ ארך כˉ8 חודשים”.

פרק זמן לא קצר נדרש לסיום העבודות, אך כשאלו הסתיימו, נראה הבית שונה לחלוטין. “נאלצנו להתמודד עם כמה אתגרים”, ממשיכה לספר מעין על מורכבות העבודה, “כגון בעיית גובה התקרה, בעיקר במסדרון, ונוכחותם של תומכים קונסטרוקטיביים מתחת לגרם המדרגות. בסופו של דבר הכול טופל”.

העבודה החלה בחלל המרכזי והפתוח בבית – חלל ציבורי שהכניסה לדירה מובילה ישירות אליו. מול הכניסה נמצא חלון הוויטרינה של הסלון, ומצד ימין לדלת הכניסה נמצא גרם מדרגות בולט מאוד, ובהמשכו קיר הסלון. קיר זה מוביל אל המטבח, שמהווה למעשה את חציו השני של החלל הציבורי המרכזי.

עיצוב סלון

צילום – גדעון לוין

עיצוב סלון

צילום – גדעון לוין

“מכיוון שהמדרגות הן אלמנט מרכזי בחלל, היינו צריכים להחליט איך הן משתלבות בעיצוב”, מספרת המעצבת. “היו לנו כמה מחשבות והתלבטויות בשאלה אם כדאי להדגישן או להצניען. בסופו של דבר הוחלט לייצר פרט נגרות שאורכו 11 מטרים, מדלת הכניסה ועד לקצה השני של הדירה”.

לתוספת הזו כמה פונקציות: היא משמשת כארון אחסון במטבח, כמעקה למדרגות, כרהיט לטלוויזיה וכן כפתח לתריסי המזגן. כדי שהתוספת הזו לא ‘תעמיס’ על החלל, נקבע במרכזה פתח גדול החושף חלק מהמדרגות, ובתוכו משתלב מעקה רשת מיוחד, שמראהו מאוורר את החלל. מול הטלוויזיה הוצבה ספה, ולצידה כורסת יחיד, ובאמצע החלל – שני שולחנות סלון קטנים. רצפת החלל והמדרגות חופו בציפוי בטון.

עיצוב פנים

צילום – גדעון לוין

עיצוב פנים

צילום – גדעון לוין

עיצוב פנים

צילום – גדעון לוין

גם המטבח זכה לשדרוג משמעותי: הצבע השחור נבחר כצבע השולט, ומשטח העבודה עשוי נירוסטה. ארון המדרגות עשוי פורניר אלון שטרייף, שמוסיף לחלל קצת חמימות. במקור עמד במרכז המטבח אי, אך בניגוד לנטייה הרווחת כיום הוא הוצא – ובמקומו הוצב שולחן פשוט וקליל למראה בצבע אפור כהה, עם כיסאות בהירים. גופי התאורה בחלל זה אורכיים, מדגישים את הקונספט הלינארי ומחברים בין המטבח לסלון. בסך הכול, זכה המטבח לעיצוב מינימלי ונקי איך יפה ויוקרתי.

מטבח מעוצב

צילום – גדעון לוין

מטבח מעוצב

צילום – גדעון לוין

מטבח מעוצב

צילום – גדעון לוין

מטבח מעוצב

צילום – גדעון לוין

ביחידת הורים נעשתה עבודה בהתאם לדרישה ברורה של הזוג: ליצור חלל מפנק ומרווח יחסית, בחלל קטן למדי. כדי לעשות זאת, הוחלט על שינוי מקומו של חדר הרחצה, ועל יצירת חדר ארונות פתוח במקום שבו היה חדר הרחצה המקורי. מאחר שחדר הארונות אינו תחום בדלת, הוא יוצר תחושה של חלל פתוח ומרווח יותר. עמוד קונסטרוקטיבי שנמצא בפינת החדר הודגש והפך לאלמנט עיצובי. מול המיטה הוצבה מעין תוספת רחבה, מנותקת מסביבתה, שבה נקבעה הטלוויזיה, ועל רצפת החדר הונח פרקט בצבע חום טבעי.

חדר שינה מעוצב

צילום – גדעון לוין

חדר הרחצה, שנמצא למעשה מול המיטה ו’מעבר’ לנישת הטלוויזיה, תוכנן כחדר ארוך וצר, מוגבה על במה עשויה ציפוי בטון מוחלק, ומתחתיה תאורת לד היוצרת תחושת ריחוף וקלילות. קיר זכוכית, שחלקו האמצעי חלבי, מפריד בין החללים. “יצרנו בחדר האמבט הנמכת תקרה, גם היא בציפוי בטון מוחלק, ובה תאורה שקועה”, מתארת המעצבת את העבודה. “תכננו ארון תחתון מפורניר אלון עם כיור מונח מעליו, וארון עליון ליניארי הנמשך לאורך כל חדר הרחצה וחודר את הזכוכית המקלחון עד לקצה”. המקלחון חופה באריחים דקים.

מחדר הרחצה יש יציאה למרפסת קטנה, דרך דלת זכוכית חלבית, מה שמכניס אור ויוצר תחושת אוורור בחדר הרחצה וביחידת ההורים כולה.

חדר רחצה מעוצב

צילום – גדעון לוין

חדר רחצה מעוצב

צילום – גדעון לוין

חדר רחצה מעוצב

צילום – גדעון לוין

חדרי הילדים חופו, בראש ובראשונה, בפרקט עץ. האלומיניום הסטנדרטי בחלונות הוחלף באלומיניום שחור, כמו בשאר חלונות הדירה. חדר הבן עוצב בסקאלת צבעים כחולה. אמבטיית הילדים נשארה במקומה המקורי, והותאמה לעיצוב החדש: גם כאן הרצפה חופתה בבטון מוחלק, שעולה גם אל דופן האמבטיה. הכלים הסניטריים הוחלפו ונקבע חיפוי קיר לבן. ארון פורניר אלון עם משטח קוריאן לבן שחזיתו דקיקה משלימים את העיצוב של חדר האמבט החדש.

עיצוב חדר ילדים

צילום – גדעון לוין

כל מי שהגיע עד כאן בוודאי מתרשם מאינספור הפעולות שהתבצעו לאורך הפרויקט, שכולן יחד יצרו את התוצאה הסופית המרשימה הזו. אומנם העבודות נמשכו שמונה חודשים, אך הן ללא ספק ממחישות עד כמה יכולה עבודה יצירתית וחשיבה מקורית לשנות לחלוטין את מראהו של חלל קיים, ואת המראה של דירה שלמה. ומה עכשיו? עכשיו אפשר לשקול אם לעצב גם את הקומה השנייה….

.

.

.

 

הצטרפות לקבוצה של walls

–קרדיטים–

עיצוב פנים: מעין גבאי, יסמין בצ’ינסקי, אמיר נבון – סטודיו 6B

נגרות: יוחאי וייכמן, נגריית טימבר

תאורה: דורי קמחי

קבלן שיפוץ: תמיר ריעני הלוי.

אולי יעניין אותך גם...

מרחב ציבורי גדול מלא באור טבעי

ממגורים בארצות הבית לשיפוץ בית פרטי בשרון: עיצוב ייחודי ומשפחתי

לאחר שנים של מגורים בחול הגיעו להחלטה לחזור עם ילדיהם המתבגרים לישראל. הם רכשו מבנה ישן ויצאו למסע שיפוץ מקיף על מנת לפוסט המלא
תקרה משופעת עם קורות עץ

להתחיל מחדש: שיפוץ דירת גג ברמת גן

אם יצא לכם לשפץ או לעצב את ביתכם אז אתם כנראה יודעים שמדובר בפרויקט עמוס וקשה, מלא בחוסר ודאות עד שמגיעים לרגע לפוסט המלא
דלתות נסתרות החזיתות המטבח

בלב העיר העתיקה: שיפוץ דירת גן בירושלים

באחת מהשכונות הירושלמיות הוותיקות ממוקמת דירת גן קסומה המשלבת באופן מופלא בין העבר והעתיד. השכונה מלאה בבתים מיוחדים המשלבים בין ישן לחדש לפוסט המלא
Skip to content