המגזין

והסבון בכה מאוד | טיפים לעיצוב חדר הרחצה

2018 December 20 | 0 תגובות

כולנו מחפשים את המקום הזה בו נוכל להתפנק אחרי יום עבודה ארוך. חלקנו מתפנקים מול הטלוויזיה על ספה מעוצבת, חלקנו אוהבים לפרוק את היום הארוך שלנו במטבח ויש את אלה שאוהבים להיכנס לחדר השינה לסגור את האור ולהתחבא מתחת לשמיכה.

אם תשאלו אותנו, אחרי יום ארוך אנחנו אוהבים להתפנק במקלחת חמה וארוכה שתנקה מעלינו את לחצי היום. להתנתק לרגע מהמחשב, מהטלפון ומהטאבלט (מזל שהם לא חסינים למים) ולנקות את הראש ואת הגוף. כמובן שאין יותר מפנק מחדר רחצה מעוצב, יפה ופרקטי ואם גם אתם שואלים את עצמכם איך אנחנו עושים את זה? הכתבה הזאת היא לגמרי בשבילכם. אספנו טיפים מנצחים של מעצבות מוכשרות שעזרו לנו להבין איך מעצבים את חדר הרחצה והופכים אותו למקום נעים, מזמין וסופר מעוצב.

אשליה של חדר רחצה גדול ומפנק

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת רחלי טרוינה

יש לכם חדר רחצה קטן וצפוף? בעזרת ארבע כללים תצליחו לתת לו אשליה של חדר גדול ומפנק.

הכלל הראשון הוא לשים תאורה באזורים נקודתיים ואסטרטגיים – מנורת קיר מאורכת דקורטיבית מעל המראה, גוף תאורה צמוד תקרה הממוקם במרכז החלל, גוף שקוע או צמוד קיר בהדלקה נפרדת מעל השירותים (שימושי ביותר כשיש ילדים).

הכלל השני הנחה נכונה של הריצופים והחיפויים רצוי להתחיל אריח מלא שם מדלת הכניסה ואריח חיפוי שלם מעל האמבטיה על מנת למנוע חיתוכים לא מדויקים של האריח מעל האמבטיה.ניתן לשחק עם דוגמאות חיפוי שונות על גבי דופן האמבטיה ועל מיכל ההדחה. יש שאוהבים את המראה ההמשכי של הריצוף הנבחר גם על גבי האזורים הללו. חשוב שתכנון חדר הרחצה יהיה מגובה בתוכניות ובפריסות שנעשות על ידי מעצבת כך שלא יישאר מקום לטעויות בשטח.

הכלל השלישי תכננו את חללי האחסון בחוכמה, חשוב מאוד לאכסן בצורה נכונה על מנת להימנע מעומס יתר ולשמור על עיצוב נקי. אחסון יכול להיות פתוח באמצעות מדפים באורכים שונים או נישות במקום ארונות (כשישנה אפשרות של קיר שהעובי שלו מעל 15 ס”מ) או סגור. ארונות אמבטיה תלויים ומרחפים, המשלבים כיור, ייתנו תחושת גודל – רצוי לתלות כ-15/20 ס”מ מהרצפה.

הכלל הרביעי שימוש במראות, השימוש במראה מגדיל את החלל אוטומטית  ולכן מומלץ להשתמש במראות על גבי קיר שלם בכדי להכפיל את החלל ואת כמות האור. פתרון מדליק ביותר- מראות גדולות ורחבות המשמשות גם כיחידות אחסון.

עיצוב רחלי טרוינה צילום ליטל מור

עיצוב רחלי טרוינה | צילום ליטל מור

עיצוב רחלי טרוינה צילום ליטל מור

עיצוב רחלי טרוינה | צילום ליטל מור

מראה מושקע בלי להתאמץ

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת רויטל רודצקי

בחלל קטן כמו חדר הרחצה אין צורך להעמיס במראה הכולל, מומלץ לתת היילייט משמעותי אחד כדי לשמור על מראה נקי ולא עמוס. מספיק שתבחרו באריחי ריצוף מעניינים עם נגיעות צבע ותשאירו את אריחי החיפוי על הקירות והכלים הסניטריים בגוון לבן.

אם חשקתם לעצב את חדר האמבטיה שלכם לפי עונה שמועדפת עליכם הכניסו את הצבעים והגוונים של אותה עונה באריחים ובחומרים כמו שליכט צבעוני, ארון אמבטיה והוסיפו מוטיבים באביזרים שישתלבו בהרמוניה עם העונה שבחרתם.

לאוהבי המראה הנקי ומינימליסטי בחרו באריחי רצפה בעלי דוגמא מעניינת ותנו שם את הטון בעוד שעל הקירות הישארו עם אריחים גדולים ובגוון בהיר שישלימו את אריחי הריצוף. מומלץ להתאים את גודל אריחי הרצפה לגודל אריחי החיפוי על מנת להשיג מראה רגוע ושקט.

עיצוב רויטל רודצקי צילום סוזי לוינסון

עיצוב רויטל רודצקי | צילום סוזי לוינסון

עיצוב רויטל רודצקי צילום סוזי לוינסון

עיצוב רויטל רודצקי | צילום סוזי לוינסון

עיצוב רויטל רודצקי צילום סוזי לוינסון

עיצוב רויטל רודצקי | צילום סוזי לוינסון

תאורה, תאורה, תאורה

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת סיסי ארזי

אחד הנושאים החשובים בעיצוב חדר הרחצה הוא התאורה. מצד אחד רוצים לתת לחלל תחושת אינטימיות נעימה ומצד שני אנחנו זקוקים לתאורה פונקציונלית ישירה וממוקדת. לכן מומלץ מאוד לפצל את המפסקים בצורה שתהיה הדלקה נפרדת לתאורה מעל המראה שצריכה להיות ישירה וממוקדת ומפסק נוסף לתאורה כללית, נעימה וחמימה ולא ממוקדת מידי. מומלץ למקם את התאורה השקועה קרוב לקיר ולא במרכז הלל, זה יוצר תחושה נעימה יותר ופחות ממוקדת ובנוסף מדגיש את יופי האריח.

עיצוב סיסי ארזי צילום מאור מויאל

עיצוב סיסי ארזי | צילום מאור מויאל

עיצוב סיסי ארזי צילום מאור מויאל

עיצוב סיסי ארזי | צילום מאור מויאל

עיצוב סיסי ארזי צילום מאור מויאל

עיצוב סיסי ארזי | צילום מאור מויאל

לבחור  את סגנון עיצוב

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת דיקלה גלזר

חדרי אמבטיה הם אולם ומלואו, הם יכולים להשתלב בסגנון העיצובי הכולל של הבית או לספר סיפור עצמאי/ שונה לגמרי. העיצוב מתחיל בהבנת הצרכים שלכם. חלוקה ואחסון, בחירת חומרים, צבעוניות, תאורה ודקורציה. כאשר הבחירה להמשיך את הקו העיצובי שמנחה את הבית גם “בחדרים הרטובים” נבחר בצבעוניות דומה או באלמנט חוזר וכך הסגנון יהיה אחיד, קלאסי, מודרני, סקנדינבי וכדומה. בבתים אקלקטיים תוכלו להתפרע עם הצבעים, החומרים והאביזרים היחודיים לחדר הרחצה.

עיצוב דיקלה גלזר צילום שירן כרמל

עיצוב דיקלה גלזר | צילום שירן כרמל

עיצוב דיקלה גלזר צילום שירן כרמל

עיצוב דיקלה גלזר | צילום שירן כרמל

הגשמת פנטזיות עיצוביות

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת אתי לב כץ

בחדר הרחצה אתם יכולים להגשים את כל הפנטזיות העיצוביות שלכם. לשלב חומרים ופריטים מעניינים ובעלי צבעוניות מיוחדת. למשל ריצוף מצויר או ארון אמבטיה בגוון צהוב חרדל. בנוסף בחדרי הרחצה לא חייבים שכל הקירות יהיו מחופים באריחים בגודל זהה ובפריסה זהה, ניתן לשלב בין קיר ‘דגש’ המחופה באריחים קטנים ובפריסת חומה לבין קירות המחופים באריחים גדולים בפריסה ישרה ועל ידי כך ליצור עניין עיצובי ואף להוזיל את עלויות הביצוע.

עיצוב אתי לב כץ צילום אורית ארנון

עיצוב אתי לב כץ | צילום אורית ארנון

עיצוב אתי לב כץ צילום אורית ארנון

עיצוב אתי לב כץ | צילום אורית ארנון

צבע ותעוזה

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצב ניצן הורוביץ

בעבר חששנו מהצבע השחור ובפרט מלהשתמש בו בחדרי הרחצה- הוא כהה, מקטין, סימני האבנית ניכרים עליו וכדומה. בשנים האחרונות חל היפוך במגמה וכיום הוא נחשב לאלגנטי, יוקרתי ובזכות חומרים תעשייתיים שנכנסו לשוק התחזוקה של אלמנטים בגוונים שונים של שחור קלים בהרבה לתחזוקה. הוא נחשב למיוחד, מקורי ודרמטי ומאפשר הדגשה טובה בהרבה של התאורה בחדר הרחצה וכן של האלמנטים הלבנים שאגב גם אותם ניתן לבחור בשחור אך זה כבר עניין של טעם ותעוזה.

תכנון ועיצוב ניצן הורוביץ, צילום עודד סמדר

עיצוב ניצן הורוביץ | צילום עודד סמדר

לשדרג את הקיים

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת אושי דר

אם נכנסתם לדירה שכורה ואתם לא רוצים להשקיע כסף רב או נכנסתם לדירת קבלן בה חדר הרחצה הוא סטנדרטי והייתם רוצים להפוך אותו למיוחד, שדרגו את החלל על ידי אקססורייז מגניבים, גופי תאורה מעוצבים, מתלה מגבות מעוצב, שטיח, עציצים קטנים, נרות וכדומה. השתמשו באביזרים קטנים שישדרגו ויעניקו תחושה של ספא ביתי לחדר הרחצה.

עיצוב אושי דר

עיצוב אושי דר | צילום אביב קורט

עיצוב אושי דר

עיצוב אושי דר | צילום אביב קורט

עיצוב אושי דר

עיצוב אושי דר | צילום אביב קורט

פרקטיות זה שם המשחק

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת ליטל נעים

כאשר מתכננים חדר רחצה אל תוותרו על נישת שמפויים בנויה, היא נותנת מראה מאוד אסתטי ופרקטית להפליא. מונעת שימוש במעמדי שמפו המחלידים עם הזמן, מונעת קדיחות מיותרות בקרמיקה, היא יפה ובעלת ערך מוסף נהדר לחדר הרחצה.

עיצוב ליטל נעים צילום עידן גור

עיצוב ליטל נעים | צילום עידן גור

עיצוב ליטל נעים צילום עידן גור

עיצוב ליטל נעים | צילום עידן גור

תכנון ועימוד

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת מירב יציב

כאשר מתכננים את הפונקציות בחדר המקלחת בקירות נפרדים אפשר להגיע לתוצאה פחות שגרתית.

במידה וניתנה לכם ההזדמנות לתכנן או להתערב בתכנון פנים קירות הבית בטרם בנייתו ניתן לחלק את העמדות השונות ולעמד אותם בקירות נפרדים. על אף שהאינסטלטורים המבצעים מעדיפים להציב את עמדת הכיור בהמשך רציף למיקום האסלה מטעמים מקצועיים ומטעמי נוחות, נסו להפריד בין הפונקציות ולהניח את עמדת הכיור נניח בקיר נפרד משלה, ובהתאם גם מתחם המקלחון בקיר האנכי בנפרד. עימוד זה שובר לעיתים את החדר המלבני הקלאסי בו המקלחון ממוקם בד”כ בפינה, ויוצר תכנון קירות פחות שיגרתי.

ההפרדה בין העמדות השונות מעניקה תשומת לב עיקרית לכל פונקציה בקיר משלה בנפרד.

בדרך זו ניתן לבחור אריחי קיר שונים בנפרד לקירות מסויימים שאינן נמצאות ברצף עם פונקצייה נוספת.

עיצוב מירב יציב צילום ריקי שרון

עיצוב מירב יציב | צילום ריקי שרון

עיצוב מירב יציב צילום ריקי שרון

עיצוב מירב יציב | צילום ריקי שרון

עיצוב מירב יציב צילום ריקי שרון

עיצוב מירב יציב | צילום ריקי שרון

 

בסקלת צבעים מונוכרומטית

טיפ לעיצוב חדר הרחצה של המעצבת ניב טולדנו

בחדרי הרחצה השתמשו בסקלת צבעים מונוכרומטית על טהרת גווני הלבן, שחור והטאופ- מעין חום אפרפר- בכדי לשמר את המראה הרגוע והנינוח ובכדי ליצור המשכיות בין משטח הכיור, אגנית המקלחון וחיפוי הקיר. על אף העובדה שהצבע השחור נחשב ככזה שמקטין את החלל, שילוב שלו בחדר הרחצה ייצור עוגן עיצובי שמסיט את תשומת הלב מגודל החלל לעיצובו הייחודי. את כתמי הצבע הנוספים מומלץ להטמיע בצורת אקססוריז כגון מגבות וכדומה, כך גם כשהאופנה מתחלפת או נמאס, ניתן להחליפם בקלות.

עיצוב קרן ניב טולדנו, צילום איתי בנית

עיצוב קרן ניב טולדנו | צילום איתי בנית

עיצוב קרן ניב טולדנו, צילום איתי בנית

עיצוב קרן ניב טולדנו | צילום איתי בנית

עיצוב קרן ניב טולדנו | צילום איתי בנית

אנחנו מקווים שעזרנו לכם, לפחות קצת, למלא את חדר הרחצה שלכם בסטייל ויופי.

השתמשתם באחד מהטיפים השווים? יש לכם טיפ מנצח לעיצוב חדר הרחצה שאתם פשוט חייבים לשתף? אנחנו מחכים לכם בקבוצה שלנו WALLS – מעצבים קירות 🙂

הצטרפות לקבוצה של walls

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content