המגזין

מ(חלל) אחד יוצאים חמישה | הפקה וישס גלריי

2017 December 20 | 0 תגובות

באוגוסט שעבר, רגע לפני פתיחת הגלריה הייחודית של המעצבת אורלי בן סימון, ‘וישס גלרי‘ גלריה לעיצוב וייצור רהיטי בוטיק,  היא קיבלה החלטה: היא רוצה ‘להרים’ הפקת סטיילינג שתהיה כל כולה ברוח הגלריה ושתבטא את אהבתה הרבה לסטיילינג ואת האפשרות לקבל שירות הלבשת חלל במסגרת פעילות הגלריה. כך נוצרה לה הפקה מעניינת המורכבת מחמש סצנות שונות – חמש סצנות שמבטאות חמישה סגנונות עיצוב שונים, מבוססים כולם, כמובן, על היצירתיות של  המעצבות אורלי בן סימון וטל שורץ דינס.

התכוננו להתאהב.

“ההפקה והסטיילינג נעשו בשיתוף המעצבת התעשייתית טל שורץ דינס, שעמה עיצבתי באותה עת קולקציית רהיטים ראשונית לגלריה”, מספרת אורלי על ההפקה. “רקמנו כמה סצנות, כל אחת שונה מהשנייה, המספרות סיפור. העיצוב של כל פריים נושא הצהרה מסוימת, כדי ליצור תחושה לפיה בכל סצנה חי אדם אחר, בתקופה אחרת ובגיל שונה”.

ההפקה צולמה במבנה הסילו היפהפייה שבמושב רינתיה, אשר על שינוי הייעוד שלו עבור התושבים הוותיקים ועל עיצובו אחראית טל בעצמה.

סצנת חדר השינה

לופט רווקים טיפוסי בניו יורק

“חשבנו על לופט של גבר צעיר, בשנות ה-20 לחייו. סטודנט, חי בניו יורק, ואוסף סביבו פריטי אומנות ופריטי וינטג’ כדי להתקין לעצמו בית”. הצבעים השולטים בסטיילינג שנבחר לסצנה הזו הם השחור והלבן, שמעניקים לחלל תחושה ‘גברית’ מחוספסת. פריטים יפהפיים כמו המאוורר בצבע הנחושת והחבית הבהירה המשמשת שִידה לצד המיטה, מעניקים לסצנה הזו את התחושה המתבקשת. סביב המיטה מפוזרות מזוודות שונות וקופסאות פח, שגם להן ניחוח וינטג’י, אך המקום שבו הן מוצבות מעניק לחלל את המראה הזרוק והלא מתוכנן, המתאים כל כך ללופט רווקים קלאסי.

עיצוב שינה נורדי

צילום – איתי בינת

עיצוב חדר שינה

צילום – איתי בינת

עיצוב חדר שינה

צילום – איתי בינת

עיצוב שינה נורדי

צילום – איתי בינת

סצנת הוויסקי

חלל שכולו קלאסיקה

“כאן עיצבנו את החלל באווירה תקופתית וגברית, בהשראת הסדרה ‘מד מן’ – בניחוח שנות ה-60 וה-70. הסצנה מאופיינת בפריטים גבריים – כיסא עור, בקבוק ויסקי ועוד”. גם בסצנה הזו בולטים פריטי וינטג’ רבים, כמו ההדום הבהיר שלצד הכיסא וערמת הספרים הכבדים, המשמשת למעשה כמעין מדף לעציץ הקטן ולבקבוק הוויסקי מלא הנוכחות. הסביבה כולה מתאפיינת במינימליזם ובניקיון צורני, והצבע השולט בחלל הוא החום על גווניו השונים, שמופיע בפריטים רבים: מהוויסקי הענברי, דרך הספרים והשרפרף הקטן שעליו הם נמצאים ועד לקורת הברזל המאסיבית המשמשת כמדף שלא ניתן להתעלם ממנו. זהו חדר קלאסי לגבר של אמצע המאה הקודמת.

עיצוב נורדי

צילום – איתי בינת

עיצוב נורדי

צילום – איתי בינת

עיצוב נורדי

צילום – איתי בינת

סצנת חדר העבודה

לשוב אל הקסם – מאה שנים לאחור

“זו פינת עבודה בסגנון וינטג’ מובהק, ה’מתובלת’ באוסף פריטים הקשורים לעולמות העבודה של בעליה”. הפריט הראשון שתופס את תשומת הלב הוא כמובן הכיסא המיוחד, הצבוע בגוונים של כחול מתכתי ו’משופשף’. צורתו המגושמת מעט מוסיפה למראה הישן, כאילו נלקחה פינת העבודה משנות העשרים של המאה הקודמת. גם גוף התאורה, המחברות הסגורות המונחות על השולחן וכמובן עט הנוצה היפהפה מוסיפים לתחושה זו, שמושלמת הן בעזרת הארגז – גם הוא בגוון כחול – והן בעזרת הרצפה הכהה והחשופה, הנראית בעצמה כאילו נלקחה מבית מלאכה ישן. מכאן, החזרה בזמן היא הדבר הטבעי ביותר לעשותו.

עיצוב חדר עבודה

צילום – איתי בינת

עיצוב חדר עבודה

צילום – איתי בינת

עיצוב חדר עבודה

צילום – איתי בינת

עיצוב חדר עבודה

צילום – איתי בינת

הסצנה הנשית

רומנטיקה נשית במיטבה

“כאן אנו פוגשים באישה בעלת שיק בחדר מגורים במראה רומנטי, נשי ומתוחכם. היא מסירה מגפיים אחרי יום עבודה בתוך החדר החמים, ולמעשה מקנה לחלל את אופיו המיוחד”.

walls

צילום – איתי בינת

walls

צילום – איתי בינת

walls

צילום – איתי בינת

walls

צילום – איתי בינת

סצנת הקעקוע

חדר מגורים של זוג צעיר

“זהו חדר מגורים של זוג צעיר, המעוצב בסגנון חד ובועט, אורבני ועדכני”. גם כאן ניתן לראות בבירור כיצד השילוב בין שחור ללבן נותן את הטון, ומשתלב בצורה נפלאה עם החלונות הגדולים אשר מכניסים פנימה את הירוק שמסביב. מקומות ישיבה מעוצבים ופשוטים ניצבים על שטיח מלא אווירה, אשר ‘אוחז ידיים’ (מבחינה אנרגטית) עם התמונה הגדולה שעל הקיר, כדי ליצור את האווירה הנכונה. פריטי צמחייה שונים, לצד שלל פריטים קטנים שמשתלבים היטב בסביבתם – עגלת שירות, שולחן סלון וספסל עץ – מספקים לסצנה הזו את כל טווח התחושות שגורם לחלל להרגיש כמו חדר מגורים צעיר.

נורדי

צילום – איתי בינת

נורדי

צילום – איתי בינת

נורדי

צילום – איתי בינת

נורדי

צילום – איתי בינת

ההפקה הזו של ויסש גלרי  ממחישה איך כישרון בכמויות אדירות יכול להפוך חלל אחד ספציפי לכמה חללים שונים – חמישה חללים שלכל אחד מהם אווירה שונה ותחושה אחרת לחלוטין. הכול תלוי במידת היצירתיות שמושקעת בתהליך, וכמובן גם בשיתוף הפעולה בין המוחות אשר לוקחים בו חלק.

“ההפקה הזו צולמה ביום חמסין כבד, בחודש אוגוסט, ללא חלונות וללא מזגן”, מסכמת אורלי בן סימון. “לא להאמין איזה מראה קריר וסתווי הצלחנו להשיג בשיא החום… על הצילום ניצח בהצטיינות יתרה הצלם איתי בנית. את כל הפריטים ליקטנו מחנויות שונות, מספקים שונים, מיוצרים ואומנים ישראלים, וכמובן מהבית שלי ושל טל. נהניתי מכל רגע, ונהניתי עוד יותר מהתוצאה”.

לעמוד הפייסבוק של   Vicious gallery לחצו כאן

מייל: [email protected]

ביל”ו 5, יהוד

שעות פתיחה:

 ימים א’, ב’, ד’ 09:30-16:00
יום ג’, ה’ 09:30-19:00
יום ו’ 09:00-14:00

לפרטים ולתיאום:

אורלי בן סימון, 054-4513321

הצטרפות לקבוצה של walls

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content