צילום: יואב גורין | עיצוב פנים: StudioLagom | תוכן : walls

פרויקטים אמיתיים

להפוך את הנסיכה המושכרת לסינדרלה אמיתית

2018 January 9 | 0 תגובות

ההבדל בין דירה מושכרת שהדייר מקבל as-is לבין דירה מושכרת שעברה שיפוץ ועיצוב פנים הוא הבדל תהומי: קשה לתאר עד כמה שונה ההרגשה בין שני המצבים, גם כאשר מדובר באותה דירה. ממקום ישן, חסר חן ופונקציונלי בלבד – כזה שמספק קורת גג ותו לא, לפינה חמה וכיפית שכל מה שנרצה הוא להישאר בה עוד ועוד. וכמו שהרגלנו אתכם כבר כאן ב-WALLS, אנחנו נוהגים לגַבות הצהרות במילים. אז הנה לפניכם דירה להשקעה שעברה ‘אוברול’ מקיף כל כך, שאפילו למראה הסכו”ם ניתנה תשומת לב.

כדאי לכם לראות.

אז במה מדובר כאן? בדירה להשקעה בדרום תל אביב, השייכת לגבר בשנות ה-50 לחייו. אנשי StudioLagom לקחו את הדירה הסטנדרטית הזו וביצעו בה עבודת עיצוב וסטיילינג בסגנון נורדי-סקנדינבי בעל מוטיבים כפריים מאוד, אך בתחושה מודרנית-תעשייתית-אורבנית במובנים רבים.

העבודה במסגרת הפרויקט הזה הייתה מקיפה כל כך עד שלא נופתע אם גם בעל הדירה התקשה לזהות אותה במבט ראשון.

תחילה התרכזו מעצבי הפנים בסלון: מדובר בחלל צר וארוך, שלא היה בו מקום מוגדר לטלוויזיה, מה שדווקא הביא להגייתו של רעיון יצירתי: “החלטנו על החלפת מעקה המדרגות במעקה ברזל שחור המכיל את הטלוויזיה”, מספרים המעצבים. “המעקה התעשייתי הזה, לצד ספת עור חומה ושטיח מחצלת, יוצרים עיצוב אורבני שמזכיר את הנוף העירוני הנשקף מהמרפסת הקטנה הממשיכה את הסלון”.

לאורך הקיר מאחורי הספה, וכן על הקיר הקטן לצד פינת האוכל הודבק טפט עדין של גזעי עצים מפוקסלים בשחור לבן, מה שהוסיף עוד למראה התעשייתי-משהו.

עיצוב סלון

צילום – יואב גורין

עיצוב סלון

צילום – יואב גורין

עיצוב סלון

צילום – יואב גורין

את פינת האוכל עיצבו אנשי StudioLagom בסגנון מנימליסטי, ובחרו להציב בה שולחן מעץ צבוע שחור, המתכתב עם מעקה הטלוויזיה מלא הנוכחות. “הפינה ה’נוצרת’ על ידי הטפט נמצאת למעשה בסלון, אך בעזרת השולחן והכיסאות השחורים, היא הופכת לאזור בפני עצמו”, מסבירים המעצבים.

פינת אוכל

צילום – יואב גורין

פינת אוכל

צילום – יואב גורין

ומה לגבי המטבח? הוא עבר מתיחת פנים משמעותית מאוד: צבע הקיר הנבחר הוא ירוק, והוא חובק את החלל מכל צדדיו; האבזור הוא תעשייתי ואורבאני, כיאה לסגנון העיצוב הכללי בבית, כולל חלק חדש – ‘אי’ המכיל את הכיריים והגז; במקומות שונים ברחבי המטבח הוצבו כמה אקססוריז משלימים, כמו מתלה הבגדים היפה בכניסה למטבח, שמוסיפים ל’ניחוח’ המיוחד.

מטבח ירוק

צילום – יואב גורין

מטבח ירוק

צילום – יואב גורין

מטבח ירוק

צילום – יואב גורין

גם החדרים זכו, כמובן, להשקעה רבה. ‘החדר הכחול’ הוא חדר המיועד לזוג ו’קורץ’ לים הכחול של תל אביב, שכמו החדר עצמו, משתלב היטב באורבאניות שסביבו. “החדר משדר תחושה של רוגע, נופש ושקט בין כל המבנים התעשייתיים של דרום תל אביב”, מסבירים המעצבים את השיקול שהנחה אותם בעיצוב החדר הזה. מיטת ברזל לבנה עם ‘מסגרת’ בצבע כחול נועז הוצבה במרכז החדר, ומסביבה – פריטי ריהוט שונים בצבע לבן. שילובים קטנים ועדינים של פריטים דקורטיביים בזהב ובוורוד עתיק, וכן וילונות שיפון לבנים מותאמים אישית מבטיחים תחושת רוגע מושלמת.

צבע הזהב בולט היטב גם בחלל שמתחת למדרגות, שם הוצבו עבודות נגרות מעוצבות ומותאמות אישית עם ידיות מוזהבות יפהפיות.

חדר שינה מעוצב

צילום – יואב גורין

חדר שינה מעוצב

צילום – יואב גורין

עיצוב חדר שינה

צילום – יואב גורין

‘החדר הצהוב’ הוא חדר שעוצב עבור ילדים ואורחים – יחידים או בזוג. “מדובר בחדר הממ”ד של הדירה”, מסבירים אנשי StudioLagom, “ולכן הוא דרש ‘טיפול מיוחד’ על מנת שיקבל תחושת חמימות כשאר החללים המעוצבים בבית”. לצורך כך נצבע קיר החלון בצהוב לימון עז, ולריהוט החדר הנבחר צבע עץ גולמי, לטובת אותה תחושת החמימות. וילון שיפון לבן ארוך הוצב גם כאן, לטובת טשטוש חלון הממ”ד המאסיבי והמוכר לכול. אביזרים צבעוניים ושמחים על גבי מדף לבן ושטיח רגוע תורמים ליצירת הרמוניה נעימה בחדר.

חדר צהוב

צילום – יואב גורין

חדר צהוב

צילום – יואב גורין

בשירותי האורחים נוסף כיור חדש ומעוצב, וקירות החלל, כולל התקרה, נצבעו בצבע אפרסק עז. ריהוט ואביזרים שונים ממתכת שחורה, לצד תמונות בשחור-לבן תרמו לחיזוק הסגנון העיצובי.

בחדר הרחצה הכללי שבקומה התחתונה הונחה רצפה צבעונית בסגנון וינטג’, וגם כאן נוכחים ובולטים האביזרים הדקורטיביים בצבע שחור – חלקם עשויים דקורציות של ברזל.

שירותים מעוצבים

צילום – יואב גורין

שירותים מעוצבים

צילום – יואב גורין

לפעמים קשה להאמין עד כמה אפשר לשנות לחלוטין את המראה של חלל נתון או של דירה שלמה – אך דירה להשקעה, אשר ‘מתכוננת’ לקבלתם של דייריה החדשים, היא פלטפורמה נפלאה להמחשת השינוי. עיצוב מוקפד ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר יכולים ליצור דירה למופת, שכל אדם ירצה להתגורר בה.

הצטרפות לקבוצה של walls

 

 

עיצוב פנים – StudioLagom

צילום – יואב גורין

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content